Försäljnings- och leveransvillkor

1. Bekräftelse
När du gjort din order får du automatiskt en orderbekräftelse per e-post. Om vi av någon anledning inte kan leverera varan kontaktar vi dig.

2. Åldersgräns
Vårdnadshavare bör göra beställning åt personer under 18 år.

3. Många olika betalningsalternativ
För att du skall känna dig helt trygg samarbetar vi med Paytrails betalningstjänster.
Som registrerad företagskund kan du även välja att betala din beställning med faktura från Fontana media.
Att betala med kreditkort eller med dina bankkoder i din egen bank är även ett bra alternativ. 

Betalningsförmedlare
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. På betalningar gjorda med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och dessa förmedlar även betalningen till säljaren. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. 

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

4. Leveranssätt och fraktkostnad (priserna innehåller moms).
Registrerade avtalskunder kan ha egna leveransavtal.

Allmänna fraktkostnader för privatpersoner:
Alt 1. Postpaket – du hämtar själv ditt paket
4,90€
Alt 2. Till dörren paket– paketet kommer till din dörr
15,90

Fraktkostnader för företag/församlingar/kommuner
Frakt faktureras enligt verkliga kostnader

Leveranser till övriga nordiska länder
E-posta din beställning ifall du vill ha leverans till Sverige eller övriga Norden. Fraktkostnad enligt postens tariffer.

5. Leveranstid
Vi erbjuder våra kunder leverans direkt från vårt eget lager i Helsingfors. Beroende på vilket leveranssätt kunden valt kommer paketet fram inom några dagar. Om det av någon anledning uppstår förseningar i leveransen från vår sida meddelas kunden.

6. Retur av order
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Varan som returneras skall vara i nyskick. Ta kontakt med oss per telefon eller e-post ifall du önskar returnera en vara. Returfrakten betalas av kunden.

7. Ej avhämtade försändelser
Posten förvarar din försändelse i max. 7 dagar.
Om du inte hämtar ut ditt paket inom dessa 7 dagar returneras försändelsen.
Kostnaderna som uppstår till följd av detta debiterar vi kunden.
Om kunden vill att vi sänder paketet på nytt debiterar vi för fraktkostnaden.

8. Reklamationer
Ta kontakt med oss ifall varan är skadad.
Ta alltid kontakt med oss per telefon eller e-post då det gäller returer eller ersättningar.
Bifoga ifylld retur/reklamationssedel. För att vi ska kunna förbättra vår kundservice och vår verksamhet hoppas vi också att du anger en orsak till varför du vill returnera produkten i fråga.

9. Personuppgifter
Se separat dataskyddsbeskrivning